Jeżeli pracujesz nad designem nowego logo lub brandingiem firmy ta książka opublikowana przez wydawnictwo Lawrenc’a King’a może na prawdę okazać się pomocna. Książka napisana jest w języku angielskim, mimo to warto ją przeczytać i wzbogacić się o „taką” wiedzę. Tytuł to „Creating a Brand Identity”, sama książka natomiast jest nową serią przewodników dla projektantów graficznych, designerów, którzy wkraczają w świat grafiki i pracy nad projektami.

Tytuł książki tworzy wprowadzenie do wielowymiarowego procesu tworzenia marki. Ale czy to dobrze? Krótka odpowiedź brzmi: tak. Autorka Cathrine Slade-Brooking, która ma ogromne doświadczenie w branży budowania marki, opakowań i ilustracji, a jej lista klientów zawiera Lloyds Bank i Sunday Times, podzieliła kreatywny proces zaangażowania w odnoszące sukces projektowanie identyfikacji wizualnej na osiem logicznych rozdziałów:

– podstawa brandingu,
– anatomia brandu,
– strategia marki,
– proces designu, projektowania,
– research,
– analiza,
– opracowanie koncepcji
– realizacja ostatecznego projektu.

Przydatne, postawione pytanie w pierwszym rozdziale brzmi następująco : „Jak rzeczy się zmieniają”? Oferujemy cenny wygląd marki w stan dzisiejszego brandingu, podczas gdy „przyszłość dla marki” tworzy odpowiednie ramy, z których wynika zrozumienie kolejno siedmiu pozostałych rozdziałów.

Przez książkę, ćwiczenia i przykłady rozjaśnia się klucz działań projektantów do stworzenia bardzo dobrej identyfikacji wizualnej firmy, która zawiera określenie odbiorców, analizę konkurencji, tworzenie albumów, nadawanie nazw marek, projektowanie logo, prezentacje dla klientów, rebranding oraz startowanie już z nową tożsamością marki.

Książka zapewnia również dokładny przegląd różnych etapów sukcesywnego projektowania identyfikacji wizualnej, rozdziały takie jak Strategia Marki lub Analiza są szczególnie pomocne, ponieważ oferują ekspercki pogląd we współczesnej technice.

Praktyczne przykłady są ilustrowane identyfikacją wizualną z całego świata. Zawierają różnorodny zakres gałęzi przemysłu, takich jak: media cyfrowe, moda, ogłoszenia, projektowanie produktu, opakowania i inne.

Creating a Brand Identity: A Guide for Designers to kolorowy, ładnie zaprojektowany przewodnik z odpowiednio dobranym tytułem, który jest ogromną wartością dla każdego, kto interesuje się brandingiem marki.

Zachęcamy do przeczytania tej książki, ponieważ ukazuje ona nie tylko inne oblicze projektowania, ale także tajniki, które możesz wykorzystać w swojej pracy i podczas tworzenia księgi znaku.