Czym jest dla mnie nowy rok? Każdy powinien sobie zadać to pytanie.  Odpowiedzi będzie pewnie tyle, ile zapytanych osób. Dla każdego Nowy Rok jest czymś innym, jednak w przeważającej części odpowiedzi możemy znaleźć takie zdanie:

„Nowy Rok jest dla mnie rozpoczęciem nowego życia, kolejnym etapem i czasem zmian”

Ok, kiedy już takie postanowienie sobie stawiamy, zróbmy wszystko, żeby w nim wytrwać. Często ludzie poddają się zbyt wcześniej. Z rożnych powodów takich jak brak pieniędzy, motywacji, wsparcia, rezultatów lub LENISTWA. Możecie się teraz zastanawiać, co my jako agencja reklamowa zmieniamy wraz z nadchodzącym rokiem. Naszym głównym celem jest doskonalenie – aby nasi klienci byli ZADOWOLENI.

My, jako firma, która dba o klientów nie możemy i nawet nie chcemy stać w miejscu. Z każdym kolejnym rokiem, stawiamy sobie nowe cele, które chcemy zrealizować. Są to plany krótko i długoterminowe.

Stosujemy tutaj metodę SMART, aby wszystko konkretnie zaplanować. Bywają czasem odstępstwa od naszego planu, bo niestety nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć. warto jednak obrać jakiś schemat, dzięki któremu łatwiej zdobywa się cel.

Co to jest metoda SMART i na czym polega?

Jest to sposób na sformułowanie celów, zaplanowanie ich w sposób naturalny. Każda z liter oznacza coś innego, formułuje jaki ma być CEL:

S – prosty i konkretny

Stawiamy sobie cel prosty do zrealizowania. Czyli taki, który wiemy, że jest do osiągnięcia. Przykładowo, nie skonstruujemy samolotu, jeżeli nie mamy odpowiednich umiejętności do tego, natomiast możemy te umiejętności pozyskiwać poprzez kursy, studia itp.  To będzie pierwszym realnym celem.

M – mierzalny

Taki cel, który da się zmierzyć. Wybieramy tutaj okres w jakim będziemy pracować. Realnie, możemy stwierdzić, że w ciągu 1 dnia zrobimy projekt wizytówki, ulotkę A4, natomiast na wykonanie projektu katalogu lub zaprojektowanie strony www potrzebujemy ok. 2tyg. w zależności od zaawansowania projektu.

A – ambitny

Wybieramy cele, które pozwalają nam się rozwijać. Jeżeli jako agencja reklamowa, cały czas będziemy projektować wizytówki, nie rozwiniemy się, przez co nie zyskamy większych klientów, a co za tym idzie? Nasza pozycja na rynku będzie słabła.

R – realny

Jeżeli pracujemy nad projektami, wiemy mniej więcej ile czasu potrzeba na wykonanie identyfikacji wizualnej firmy czy zrobienie banneru, co oznacza, że nie możemy dać sobie 1 dnia na zaprojektowanie strony internetowej. Cel musi być realny w czasie.

T– terminowy

Zakładamy ile czasu potrzeba nam na wykonanie danego projektu graficznego. Dzięki temu klient, wie jaki okres czasu będzie musiał poczekać, a my jako agencja reklamowa mamy poukładane terminowo projekty.

Oprócz stosowania tej zasady w ciągu całego roku, stosujemy ją także na początku każdego Nowego Roku. Tutaj zwykle cele pojawiają się bardzo ambitne, to co chcemy osiągnąć w ciągu całego roku.

Czy jest to do czegoś potrzebne? Każda firma, osoba prywatna, powinna stawiać sobie cele. Metoda SMART jest w tym bardzo pomocna, ponieważ łatwiej nam ustalić, co możemy zrobić, osiągnąć, w jakim czasie i jakie są pośrednie etapy. To tak jak z kampanią reklamową – tylko dobrze zaplanowana przyniesie oczekiwane rezultaty. Zaplanuj i zacznij działać.

Jak Wy zmieniacie się z Nowym Rokiem?