stroNie ważne, czy dopiero rozkręcasz swoją firmę, czy już istniejesz jakiś czas na rynku, jednym z Twoich biznesowych sprzymierzeńców jest/będzie dobra strona internetowa, sklep internetowy, portal.
Co rozumiem przez słowo dobra?

  • Przyjazna i prosta dla konsumenta,
  • Wykonana na wysokim poziomie
  • Odpowiednio dobrana domena.

To tylko podstawowe wyznaczniki, w zależności od branży firmy, każda strona internetowa powinna być już stricte dopasowana i zaprojektowana pod całościowy wizerunek przedsiębiorstwa.

Aspektem przyjazności strony i jej użyteczności powinna zająć się agencja reklamowa, której zlecimy wykonanie projektu strony www. Oczywiście każde uwagi są bardzo cenne, więc jeżeli mamy swoją własną wizję możemy ją przedstawić. Graficy i specjaliści od UX ( ang. user experience – doświadczenia użytkownika ) wiedzą jak klient porusza się po stronie, w jakie zakładki wchodzi, a które omija szerokim łukiem, badają po prostu zachowanie użytkowników. Kolejny ważny aspekt, aby strona zbudowana była w łatwy sposób, co wcale nie oznacza infantylny. Chodzi o to, aby użytkownicy mogli się po niej swobodnie poruszać znajdując to, czego szukają.

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się, że wchodząc na stronę nie wiedziałeś jak się po niej poruszać, aby znaleźć np. dany produkt. Wprowadza to niepotrzebny chaos, a przy tym straszy klienta, który z pewnością na tą stronę już nie wróci.

Tak wygląda pierwszy krok działań. Kolejnym jest wybranie odpowiedniej domeny. Samo wybranie adresu, możemy zrobić sami, jednak kolejne etapy zostawiamy agencji reklamowej, która się tym zajmuje. Możesz wybrać tą, która w nazwie ma „nazwę twojej firmy” lub wybrać całkiem coś innego. Jeżeli np. jesteś właścicielem 3 firm i wszystkie chcesz podpiąć pod jedną stronę docelową, domena musi być wtedy inna.
Mogłoby się wydawać, że wybranie adresu jest bardzo prostym krokiem. W rzeczywistości okazuje się jednak inaczej. Nie wystarczy wymyślić sobie „od tak”  nazwę i stać się jej właścicielem. Dobrze gdyby wszystko było powiązane ze sobą, ponieważ historia buduje zaufanie i silną więź z klientem.  Możesz przeczytać o tym więcej w storytelling. Kolejne zmartwienie – dostępność!

Jeżeli chodzi już o sam wybór, najlepiej żeby była krótka, związana z naszą branżą, zawierała słowa kluczowe. Musi być prosta i łatwa do zapamiętania, aby utkwiła w pamięci konsumentów. Jest to też plus w kolejnym etapie jakim jest pozycjonowanie. Jeżeli domena w nazwie będzie zawierała słowa kluczowe, będzie nam łatwiej wybić naszą stronę na wyższą pozycję. Jest to jednak jeden z wielu czynników i działań, które wpływają na znalezienie się w TOP 3 Google.

Domena wybrana i co dalej?

Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, czy wybrana przez nas domena jest wolna, czy zajęta oraz czy jest bezpieczna. Co oznacza słowo bezpieczna? Należy sprawdzić, czy nie jest opatentowana, czyli nie jest znakiem towarowym innej firmy, która już istnieje. Mogłyby wyniknąć z tego tylko nieprzyjemne sytuacje. Lepiej więc zabezpieczyć się w ten sposób i sprawdzić wybraną domenę. Należy też sprawdzić tzw. backlinki prowadzące do naszej nowej domeny, aby uniknąć sytuacji w której poprzedni właściciel pozycjonował swoją witrynę na hasła niezwiązane z naszą obecną działalnością co może spowodować trudności w uzyskaniu przez nas pożądanej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

Zasięg strony internetowej

Jeżeli chcemy działać tylko na rynku lokalnym, zwykle wybieramy końcówkę .pl, jeżeli jednak startujemy z nasza stroną na rynek globalny, powinniśmy wybrać domenę z .com. Są także inne opcji doboru odpowiedniej końcówki, które w ostatnim czasie są bardziej popularne, takie jak co. lub eu., w zależności też od całkowitego wydźwięku domeny, którą wybierzemy, jak już wcześniej było wspomniane. Po wybraniu i sprawdzeniu jej dostępności możemy dokonać zakupu. Koszt różni się w zależności od rozszerzenia jakie wybierzemy. Warto też pomyśleć nad domeną z 2 różnymi końcówkami, aby już na początku nie ograniczać się i nie zamykać.

Mamy wybrane 2 różne końcówki – KUPUJEMY! Po dokonaniu zakupu, przechodzimy do rejestracji i działamy!

Powodzenia !