W ciągu ostatnich 3 lat wizualny content marketing umocnił swoją pozycję na rynku, kiedy to osoby odpowiedzialne za branding firmy, zdały sobie sprawę, że same słowa nie są wystarczające aby pozyskać oraz utrzymać klientów.  Aby pomóc Ci i zainspirować do wykorzystania atrakcyjnych wizualizacji w Twoim kolejnym projekcie, przedstawimy zestawione razem nowe marketingowe treści wizualne z odpowiednimi przykładami.

Jak możesz wykorzystać swój biznes w najnowszych trendach „visual content marketing’u”? Oto wskazówki:

1. ZAINSPIRUJ KLIENTÓW POMYSŁEM

Klienci często nie wiedzą czego chcą, szukają inspiracji i dobrych pomysłów, przeglądając strony internetowe różnych agencji reklamowych, portale graficzne itp.. Mądrzy, świadomi tego marketerzy potrafią zadbać o swoich klientów i dać im mnóstwo inspiracji, zajmując tym samym pozycję „jesteśmy tutaj, żeby Ci pomóc”. To na pewno podnosi poziom współpracy już na samym początku.

Dla przykładu: Callaway Golf czyni to za pomocą wrzucania na swoim kanale YouTube filmików instruktażowych, w których udziela niezbędnych wskazówek. Z punktu widzenia klientów jego kanał jest wartościowy, dla niego natomiast jest to swoista forma reklamy.

2. POKAŻ ZAMIAST MÓWIĆ

Używaj oszałamiającej fotografii i grafiki aby opowiedzieć niesamowitą historię. Przykładem może być reklama Volvo, w której Jean-Claude Van Damme robi szpagat pomiędzy dwiema ciężarówkami Volvo. Kluczem do osiągnięcia tutaj sukcesu visual content marketingu była kreatywna koncepcja obrazująca zalety produktu w dość nietypowy i ciekawy sposób, umiejscowienie znanej postaci na ciężarówkach, dodatkowo wzbudza pozytywne emocje odbiorców, nieco ich rozbawiając.

3. WYKORZYSTAJ KREATYWNOŚĆ I PASJĘ KLIENTÓW

Rozpoznanie potencjalnych klientów z generowanych przez nich treści wizualnych, to również krok do sukcesu. Przykładem są portale społecznościowe, dzięki którym możesz dużo dowiedzieć się o swoich klientach. Zdjęcia z podróży najczęściej robią furorę, a dzięki nim możesz poznać pasję swojego zleceniodawcy i przybliżyć się do kierunku projektu w jakim chciałby pójść.

4. „UCZŁOWIECZ” TWÓJ BRAND

Ważne treści wizualne pomagają uczłowieczyć „inaczej” anonimowe firmy i dać powód ludziom do jakiejkolwiek współpracy z nimi. To pokazuje klientom także nową drogę postrzegania Twojego biznesu.

5. BĄDŹ POMOCNY

Wizualne porady, lista kontrolna i wyobrażenie jak dobrze wypaść w mediach społecznościowych, to na pewno podstawa, ponieważ jesteśmy zaprojektowani tak, aby pomagać i inspirować Naszych klientów, nie zapominaj o tak ważnym etapie.

6. POSZERZ HORYZONT I WZBOGACAJ SIĘ (NIE)TYLKO NA TREŚCIACH

Rozpoznanie pisanej treści zostało bardzo popularne wśród klientów i zakłada drogę, w której możesz dostosować/zmienić tą treść  w wizualizację, która zdecydowanie bardziej przykuwa uwagę.

To idealny sposób aby klient zainteresował się Tobą.

Nie czuj się teraz jakbyś musiał przedstawić całą treść, którą już posiadasz w postaci projektu graficznego, obrazu, serii zdjęć. Czasami wystarczy dodać mały element graficzny, który już zmieni punkt widzenia klientów.

7. NIE POLEGAJ WYŁĄCZNIE NA STOCKOWEJ FOTOGRAFII

Stwórz oryginalne zdjęcia, które zobrazują Twój brand story (historię firmy). Zdjęcia stockowe zaoszczędzą na pewno Twój czas, jednak nie przedstawią idealnie Twojej firmy, Twoich klientów tak jak powinny.

Podając przykład Firma Oreo zapytała swoich fanów jaki jest ich pomysł przedstawienia kremu i ciasteczek, następnie stworzyli coś, co według nich najlepiej będzie wyświetlać w mediach społecznościowych,  i jak się okazało nie była to żadna z nadesłanych wersji.

Kończąc temat chcielibyśmy zaznaczyć, że mimo własnego podejścia do tematu, czasem warto dopuścić innych do wypowiedzenia swojego zdania. Warto przyjmować opinię innych i dzielić się spostrzeżeniami. często takie dyskusje budują na prawdę duże projekty. Pamiętajcie też, że inspiracja klienta NAJCZĘŚCIEJ różni się od Waszej w związku z czym wyobrażenie projektu końcowego też będzie inne!.

Znajdźcie porozumienie, wspólną inspiracje i stwórzcie projekt graficzny, z którego każda ze stron będzie zadowolona. Dobre podejście do tematu i kompromis, to często klucz do sukcesu.