Dyrektor kreatywny Gerald Glover krótko przedstawia jak wybór fontu wpływa na Twój brand.

Po kroju pisma ręcznego możemy poznać czyjąś osobowość. Tak samo jest w przypadku doboru odpowiedniego fontu i typografii dla znanych i wysoko sytuowanych marek na świecie. Zastanawialiście się, dlaczego wydają na to tysiące? Jest to niezmiernie ważny element, aby przedstawić osobowość firmy, właśnie za pomocą idealnego wyboru.

W esencji, rolą kroju pisma jest stworzenie osobowości w komunikacji, zapewniając jej kolejny poziom pomiędzy marką a odbiorcami, klientami. Jak powiedziała typograf Sarah Hyndman: „Fonty przekształcają słowa w historię, silną historię marki. Typografia, font pomaga nam się poruszać i podejmować wybory. Są jak ubrania, tworzą pierwsze wrażenie.” Całość jej wykładu możecie zobaczyć tutaj.

Co więc to znaczy dla firmy?

Podczas podejmowania decyzji, co do wyboru kroju pisma, należy zachować ostrożność, aby przekazać odpowiedni komunikat odbiorcom. Helvetica z czystym, czytelnym formatem jest związana ze sztuką i projektowaniem. Silny wpływ szwajcarskich poligrafów w latach 50 i 60, spowodował, że stała się ona najpopularniejszym fontem w XX wieku. Dzięki temu, że font jest czytelny, precyzyjny i neutralny, może dobrze wyglądać nawet w niektórych aplikacjach. Niestety neutralny może też oznaczać po prostu nijaki.

Jeżeli chodzi o Didot, foncie nazwanym na cześć francuskiej drukarni rodzinnej, w której został on zapoczątkowany, bierze inspiracje od Johna Baskerville i jego eksperymentów cięcia, kontrastu i skondensowania szkieletu. Ze względu na kontrast grubych i cienkich linii idealnie pasuje do umieszczania na zdjęciach fotograficznych, jak i okładkach katalogów. Didot jest obecnie używany najczęściej w świecie mody, pojawił się w Vogue i Harper’s Bazar. Stosowany w towarzystwie ilustracji, krój pisma może automatycznie dać pewne wrażenie o firmie, wskazując czy jest ona rzemieślnicza, prawnicza czy też agencją reklamową.

Najnowszy przykład, w jaki sposób za pomocą kroju pisma można zilustrować osobowość firmy jest font Neville Brody dla Channel 4. Horseferry i Chadwick przyczyniły się do powstania oryginalnego logo, z nowym krojem pisma zaprojektowanym jako „rozpadająca się” seria oddzielnych bloków.

Używając mieszaniny ostrych, dynamicznych i niespotykanych geometrycznych kształtów, dwóch dziwacznie skalowanych fontów, powstało coś bardzo niepowtarzalnego i wyjątkowego.

Jaki krój pisma wybierzesz, aby pokazać osobowość swojej firmy?